• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Vill testa sänka ränta - nu eller om 6 mån?

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
Trivs du med Ica banken så skulle jag ta Forex. Ica banken har köpt deras bankverksamhet, så under nästa kvartal kommer lånet vara hos Ica.
Forex har rak amortering och Lån&spar har annuitet. Räknade lite snabbt på det och totalt belopp att betala för dig blir därför i princip samma vilken du än tar. Har ingen egen erfarenhet om vilken av dessa som är bäst och enklast att ha att göra med, men kostnaden i slutändan är de inte många kronors skillnad på.

Stort grattis till en lyckad ansökan!

Tack å tack för bra info!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Jag valde Forex ☺️

Nu ska jag bara vänta ut mina 2 FF och om ett år är jag redo att leta ny lgh med 2020 års inkomst kvar hos Skatteverket och 0 FF

Hoppas vi som sökt amorteringsfritt får behålla det lite till.. jag kan spara lite nu under tiden trots föräldraledighet pga. det
En nyfiken fråga bara, du menar söka lånelöfte om ett år alltså? Försöker du spara samtidigt till en kontantinsats? (Frågar då jag tänker lite i samma banor). Amorteringsfrihet menar du det på privatlån eller ett nuvarande bolån?
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
Min UC gick från 0,21% till 0,27% med denna nya FF.
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
En nyfiken fråga bara, du menar söka lånelöfte om ett år alltså? Försöker du spara samtidigt till en kontantinsats? (Frågar då jag tänker lite i samma banor). Amorteringsfrihet menar du det på privatlån eller ett nuvarande bolån?

Ja precis. Jag bor i bostadsrätt nu också så tänkte främst nyttja tidigare insats plus vinst till ny lgh.

Jag har amorteringsfritt på bolån, fick ej på Blancolånet. Sökte det främst för att ha mer att röra mig med under föräldraledighet plus kunna spara lite inför ledigheten (sen har jag mindre inkomst från extrajobb pga. Corona). Tror jag kommer prioritera att betala av snabbare på blancolånet när jag har pengar över vs spara till insats. Hur tänkte du göra?
 

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Ja precis. Jag bor i bostadsrätt nu också så tänkte främst nyttja tidigare insats plus vinst till ny lgh.

Jag har amorteringsfritt på bolån, fick ej på Blancolånet. Sökte det främst för att ha mer att röra mig med under föräldraledighet plus kunna spara lite inför ledigheten (sen har jag mindre inkomst från extrajobb pga. Corona). Tror jag kommer prioritera att betala av snabbare på blancolånet när jag har pengar över vs spara till insats. Hur tänkte du göra?
Bor hyresrätt nu, kan nu med mina lån jag samlat spara ca 7000 i månaden till kontantinsats är tanken samtisigt amortera ner privatlånen och hoppas dom är tillräckligt låga om några år för att banken ska gå med på bolån. Sambon har 0 i lån och mycket pengar sparat redan så hoppas det ska gå vägen.
 

BeritBubbla

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
16 Oktober 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
36
Poäng
146
Forex är väl en av de få banker som har rak amortering? Månadskostnaden är alltså högre i början än vad som anges hos låneförmedlaren?
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
Bor hyresrätt nu, kan nu med mina lån jag samlat spara ca 7000 i månaden till kontantinsats är tanken samtisigt amortera ner privatlånen och hoppas dom är tillräckligt låga om några år för att banken ska gå med på bolån. Sambon har 0 i lån och mycket pengar sparat redan så hoppas det ska gå vägen.

Tycker det låter som ni kommer ha bra förutsättningar :)
 

Jesppe

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 December 2020
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Tycker det låter som ni kommer ha bra förutsättningar :)
Lite orolig såklart tror mina lån kommer ligga på ca 350.000/400.000 om 4 år ca. Då bör jag dock tjäna över 40.000 i månaden och hon iallafall 30 när hon börjat jobba efter sin utbildning så hoppas det ska gå ändå. Vet ej riktigt vad som är mycket Blanco för banken när dom ska ge bolån.
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
Nu är pengarna på kontot! Tror de dök upp under dagen idag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp